dissabte, de juny 10, 2006

Comença la febra del mundial

Futbol, futbol, futbol... és l'únic tema del que es parla ara en Alemanya (i també en la resta del món). A la ràdio no pare de fer enquestes, entrevistes i montatges sobre la WM (WeltMeister), alies el mundial de futbol 2006. El dijous passat vaig anar a vore l'entrenament del Brasil. Teòricament havia de dur passe de premsa i el meu cap em va dir que me'l facilitarien a l'estadi. A l'arribar, després d'un tràfic insoportable i algun desviament inoportú a l'autopista, no havia manera de trobar al tal senyor Schutt que m'havia de facilitar el maldit passe. Per descomptat, no podia aparcar a on la premsa, encara que anava amb tota la parafernàlia de la ràdio i el seu cotxe de colorets (blanc, rosa i blau). Però els alemanys són, com sabreu, molt cap-quadrats, aixó que no havia res a fer. Després d'aparcar a un caminet continuava sense localitzar a aquell home.
L'estadi estava a reventar i per fora havia un rebombori impressionant. No tenia cap esperança d'entrar-hi. Vaig trucar al meu cap per informar-li i encara em pressionà per a què localitzés al tal Schutt. Damunt que ell havia sigut tan incompetent de no aconseguir el passe de premsa abans!
Per sort, Ronald va escoltar a algú dir que un home repartia entrades gratuïtes a la reixa, i amb el seu braçot em va enxampar dos i vam poder entrar-hi.
Dins!!!! Vint-i-sis mil persones!!! Guauuu! Això fa un total de quasi vint-i-sis Busots!
Els brasilians i la samba no saben viure separats, així que allò era un festival. Vaig vore part de l'entranament, vaig fer fotos i vaig fer unes 25 entrevistes al públic. La meua emissora volia entrevista a l'equip, però van ser tan babaus que tampoc no ho van acordar amb temps amb qui calia. Així que res!
Un xiquet va còrrer cap a Ronaldnho durant l'entrenament i la policia li anava al darrere. Es va enganxar a l'ídol de tot amant del futbol i li demanava la seua xamarreta estirant d'ella. Finalment Ronaldinho, amb un gran somriure, el va abraçar i li va signar un autògraf a la xamarreta del Brasil que duia el xiquet.
Després de l'entrenament, divendres, vaig anar a vore la inauguració del mundial a Frankfurt. Han possat una pantalla gegant al riu Main (Meno). Literalment ix de l'aigüa!! Quanta pela es gasta amb el futbol. A més, ja han terminat la restauració de la catedral, després de molts anys. Quina casulitat que li hagen llevat els anadamis justet per a la WM!!
De pantalles gegants n'hi ha per tot arreu i en qualsevol poblet, per xicotet que siga.
La febra del mundial ha començat. Per a alguns amb més alegria que per a d'altres!!
PD. Per més que ho intente no conseguixo carregar les fotos. A vore si ho puc fer altre dia des d'un altre ordinador.